Direktlänk till inlägg 21 april 2014

Ett tänkvärt citat

Av Maria Dölhed - 21 april 2014 18:34

Varje sekund du ältar det förflutna, är en sekund du stjäl från din framtid.


'

Tänk vad bilden kan symbolisera citatet med.

Jag tänker att röken är det förflutna. Flygplanet är framtiden som rör på sig. Tänker man tillbaka på det som varit har man ju inte kontroll över planet som rör på sig. Man upplever inte att man åker och att man är i nutiden, för att man är för fokuserad på röken och det förflutna. Då går man miste om massa dyrbar tid, som man aldrig mer får igen. Det kan ju bli riskabelt också, om man inte har kontroll över framtiden utan är i dåtiden.

Försök att släppa taget om det förflutna och inte gå omkring och älta, för det går inte att få det ogjort, det är bara framtiden man kan styra över. Jag har problem med ältande, men man måste lära sig att det bara blir värre att gå omkring och älta. Lev i nuet! :-)

 
 
Ingen bild

Anna

21 april 2014 22:15

Så sant! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Dölhed - 29 april 2014 10:56


Filmen upprepar sig, jag står där på Auklandbron och ska ner mot upploppet i Mora. Publiken jublar runtomkring mig. Vasaloppsmålet, (eller TjejVasamålet för att vara exakt),uppenbarar sig och jag får åka in "i fäders spår för framtids segar" än en gå...

Av Maria Dölhed - 27 april 2014 14:42


Nu har jag äntligen invigt mina Asics. Dom var verkligen sköna att springa i. Skorna hade en bra stötdämpning. Blev att springa några kilometer, där jag sedan stannade och sprang några backintervaller. Kändes bra i benen denna gång. Det var verklig...

Av Maria Dölhed - 27 april 2014 14:01

Hade det inte varit April månad, så hade jag hoppat i. Ner i den vackert spegelblanka sjön.   Igår kväll var jag borta i sommarstugan. Det var verkligen ett härligt och behövligt avbrott, få koppla av vid det underbart vackra Busjön och denna gå...

Av Maria Dölhed - 26 april 2014 11:43

Har inte haft så peppande träningsdagar denna vecka. Men det som fick mig igång att köra ett litet kort pass idag var en bild jag såg på Facebook som Stadium hade lagt ut. Den löd: "Dåliga dagar är ofta bra träningsdagar." Kände att jag bara måste ta...

Av Maria Dölhed - 25 april 2014 20:05

Det allra viktigaste är att må bra psykiskt. Annars orkar man inte göra något annat. Här är ett litet må bra tips från mig: Jag känner alltid att tacomys får mig i välmående. Dels för att det är gott, men sedan det sociala i att sitta och äta tacos m...

Presentation


Välkommen till min blogg Vita Spår.Bloggen handlar om längdskidåkning, men även om psykisk hälsa. Längdskidåkning är en sport som jag brinner för och jag vill gärna dela med mig av min glädje för den sporten. Träningsbloggen där jag tar er in i min värld!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards