Alla inlägg den 19 april 2014

Av Maria Dölhed - 19 april 2014 15:15

Har funderingar på att köpa nya löparskor. Har sprungit sönder mina. Är hål framme vid tårna och det går inte att springa distans med dåliga och trasiga skor! Absolut inte! Det kan förstöra fötterna och man måste vara rädd om sina fötter. Har hittat två skor som fallit mig i smaken från Stadium och såklart är de rosa. Älskar rosa!



Dessa är från Adidas. Just nu kostar de 699 kr och innan 1099 kr. Så priset är verkligen bra!




 

Sedan har jag hittat denna. Denna sko är från Asics och är lite dyrare än Adidas skon. 999 kr just nu och ordinariepris 1299 kr.



Har Adidas och springer med nu och det är dom som är helt slutkörda. Kände väl inte att kvalitén var den allra bästa. De har varit sönder ett bra tag nu och köpte dom för något år sedan. Så skorna höll inte hela så himla länge. Men sedan beror det väl på också hur terrängen man springer på ser ut. De har fått utstått vatten, gegga och djupsnö. Därför kanske de höll bättre än väntat, med tanke på vad de fick springa i.
Så jag tror att jag ska pova Asics nu.

Känner dock att Asics ser väldigt tjocka och klumpiga ut. Vill ha ett par lätta skor att springa i. Tycker Adidas skor är smalare och därför mycket lättare att springa i. Men jag vet inte riktigt. Kanske bara ser ut som Asics har en klumpigare sko, fast kanske så inte är fallet.

Vad tycker ni? Är Asics ett bra skomärke? Ska jag välja Adidas eller Asics? Kommentera gärna! Glad med lite hjälp av skoval!

Av Maria Dölhed - 19 april 2014 14:40

Hej igen. Har inte bloggat sen i Torsdags, var inte pigg efter en hel kväll och natts festande på Skärtorsdagen! Därför blev det bara att vila igår. Det man egentligen inte tänker på är att alkohol påverkar träningen rätt mycket. Jag brukar nästan aldrig festa och bli full, detta var ett litet undantag, så har inte tagit reda på så mycket hur det verkligen påverkar kroppen och träningen. Skriv gärna och kommentera om detta ämne. Har hört att en vecka kan det ta innan muskeluppbyggnaden blir som vanligt igen, när man tränar styrketräning. 



Nu två dagar efter detta festande tog jag en 12 km löptur. Kom dessutom på under springturen att jag nu måste börja skriva träningsdagbok igen, så jag ser hur mycket jag tränar. Efter ett års uppehåll av träning får man börja om på nytt och nu känner jag att jag måste börja föra dagbok igen. Det är ett jättebra hjälpmedel, då kan man gå tillbaka och se hur mycket man har tränat, för att veta hur mycket jag måste träna för att det ska bli en ökning av träningsdosen tillexempel!



Ha en bra Påskafton alla! Glad Påsk! :)


 

Skärtorsdagen! Rolig kväll och natt :D



Presentation


Välkommen till min blogg Vita Spår.Bloggen handlar om längdskidåkning, men även om psykisk hälsa. Längdskidåkning är en sport som jag brinner för och jag vill gärna dela med mig av min glädje för den sporten. Träningsbloggen där jag tar er in i min värld!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards