Alla inlägg den 24 april 2014

Av Maria Dölhed - 24 april 2014 16:46

Idag har jag varit i Borlänge och handlat kläder. Verkligen storhandlat. Både träningskläder och till vardags.

Eftersom jag växt ut massa kläder, pågrund av att jag inte längre har en anorektikers kropp så var jag verkligen tvungen att slå på stort vid shoppingen. Mycket kläder. Det blir ju så att när man blivit frisk från sjukdomen, växer kroppen i takt med att man börjar äta normalt igen. Så mina kläder är verkligen inte passande längre.Det har varit svårt att vänja sig vid att man blivit större och mer " normalt" byggd och klädintresserad som jag är, blir jag ledsen av att växa ur mina favoritkläder. Men jag börjar finna mig i att bli större. Nu får jag ju iallafall köpa kläder i massor, utan något dåligt samvete, när jag växer ur allt annat! Det är ju perfekt det!  Tänkte att det inte är så intressant med att höra på varenda grej jag köpt och eftersom detta är en träningsblogg, så struntar jag i att berätta om allt de andra jag handlade förutom träningskläderna. Så nu ska jag berätta om det jag hittade i träningsväg och ett tips som jag har lärt mig.


Tipset som jag vill dela med mig av, fick jag veta idag då jag var i Borlänge och köpte löparskorna. Tydligen ska man inte använda vanliga strumpor då man är ute och springer. Det förstör dina fötter och fina skor. Man ska använda särskilda löparstrumpor. Det har jag aldrig vetat förut, men det verkade som det gav stor skillnad för fötterna och skorna. Därför köpte jag 2-pack löparstrumpor. Testa det! Provade dom och de var väldigt sköna att ha i skon dessutom. Mjuka och bra. Köpte dem från märket soc. Gillar det märket! Hellre ett par särskilda löparstrumpor än skadade fötter och skor! :-)


Införskaffade ny träningsbh och träningslinne också. Det köpte jag från HM. Tycker de har bra träningskläder där. Man behöver inte köpa dyra märkeskläder från sportbutiker jämt. Dyrt behöver inte alltid vara bäst. Tycker det där passar alldeles utmärkt och snygga är kläderna också. :-)


Ha en härligt varm och solig kväll! :-)



   

     


Snyggt att springa i? Eller hur? :D

Presentation


Välkommen till min blogg Vita Spår.Bloggen handlar om längdskidåkning, men även om psykisk hälsa. Längdskidåkning är en sport som jag brinner för och jag vill gärna dela med mig av min glädje för den sporten. Träningsbloggen där jag tar er in i min värld!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards