Direktlänk till inlägg 25 april 2014

Svårt att acceptera inflammation

Av Maria Dölhed - 25 april 2014 17:38

Jag vill så gärna springa. Vill ut och prova mina nya löparskor. Men benen gör fortfarande ont om jag gör något fysiskt. Nu får det ta och gå över så jag kan springa. Svårt att acceptera inflammationen, har inte tid med det.. Har kört nån km på rodden idag, det var inte så särskilt peppande, ville hellre ut och köra träningspasset i solen. Har mest blivit en vilodag, med tanke på det korta passet idag, så räknade inte det som träning. Tror det kunde vara bra att få vila idag, så benen kanske blir bättre fortare. Även fast jag tränar armarna och överdelen enbart nu så tror jag benen påverkas ändå när jag tränar, därför bättre att ta det lugnt. Man måste få vila utan dåligt samvete. Det har jag problem med, får dåligt samvete när jag inte tränar. Men vila är en viktig del också. För att inte utarbeta sig och få skador. Så jag måste försöka få bort lite av det dåliga samvetet av att vila. Jag vill träna nu, men när det inte går som det ska då måste man acceptera att vila lite extra! Men just nu känner jag att jag har mycket att ta igen, så det blir svårt att vila utan dåligt samvete. Men ska jag kunna springa utan skador får jag nog ta och vila lite nu. Utan dåligt samvete, annars kommer det bli att man utarbetar sig och kör för hårt än vad kroppen klarar av, för att slippa ha dåligt samvete.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Dölhed - 29 april 2014 10:56


Filmen upprepar sig, jag står där på Auklandbron och ska ner mot upploppet i Mora. Publiken jublar runtomkring mig. Vasaloppsmålet, (eller TjejVasamålet för att vara exakt),uppenbarar sig och jag får åka in "i fäders spår för framtids segar" än en gå...

Av Maria Dölhed - 27 april 2014 14:42


Nu har jag äntligen invigt mina Asics. Dom var verkligen sköna att springa i. Skorna hade en bra stötdämpning. Blev att springa några kilometer, där jag sedan stannade och sprang några backintervaller. Kändes bra i benen denna gång. Det var verklig...

Av Maria Dölhed - 27 april 2014 14:01

Hade det inte varit April månad, så hade jag hoppat i. Ner i den vackert spegelblanka sjön.   Igår kväll var jag borta i sommarstugan. Det var verkligen ett härligt och behövligt avbrott, få koppla av vid det underbart vackra Busjön och denna gå...

Av Maria Dölhed - 26 april 2014 11:43

Har inte haft så peppande träningsdagar denna vecka. Men det som fick mig igång att köra ett litet kort pass idag var en bild jag såg på Facebook som Stadium hade lagt ut. Den löd: "Dåliga dagar är ofta bra träningsdagar." Kände att jag bara måste ta...

Av Maria Dölhed - 25 april 2014 20:05

Det allra viktigaste är att må bra psykiskt. Annars orkar man inte göra något annat. Här är ett litet må bra tips från mig: Jag känner alltid att tacomys får mig i välmående. Dels för att det är gott, men sedan det sociala i att sitta och äta tacos m...

Presentation


Välkommen till min blogg Vita Spår.Bloggen handlar om längdskidåkning, men även om psykisk hälsa. Längdskidåkning är en sport som jag brinner för och jag vill gärna dela med mig av min glädje för den sporten. Träningsbloggen där jag tar er in i min värld!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards