Alla inlägg den 26 april 2014

Av Maria Dölhed - 26 april 2014 11:43

Har inte haft så peppande träningsdagar denna vecka. Men det som fick mig igång att köra ett litet kort pass idag var en bild jag såg på Facebook som Stadium hade lagt ut. Den löd: "Dåliga dagar är ofta bra träningsdagar." Kände att jag bara måste ta till mig det. För man mår ju mycket bättre om man tränar och tränar man en dålig dag då brukar det bli bättre. Därför kände jag att jag var tvungen att försöka träna på min dåliga dag. Citatet hjälpte mig att ta mig i kragen och bli peppad för träning.

Stadiums peppande bild!


På träningspasset försökte jag hela tiden peppa mig med bilden, då jag körde roddmaskin och styrketräning.

Samtidigt fick jag till ett rätt peppande energiskt pass med de låtar jag körde.

Låtarna som jag kände kunde motivera mig lite extra fick gå om och om igen.

Kan skriva ner hur låtlistan såg ut.


Darin- Money for nothing

Kevin Borg- With every bit of me

Charlotte Perelli- Tusen och en natt

The Ark- It takes a fool to remain sane

Cookies n Beans- Burning Flags

Emilia- Var minut


De låtarna gick om och om igen och de fick pulsen att slå högre.


Benen gör fortfarande ont, har tränat mest överkropp och mage, så har tagit det lugnt med benen. Men just nu efter detta pass är jag småsugen att springa. Vill ut och prova löparskorna och bara få springa av mig och höra mer bra musik. Men jag vågar inte ta risken att springa med smärta. Man ska inte träna om man har en kroppsdel som är skadad. Det är så dumt, så måste försöka att behärska mig. Det är som att träna om man är förkyld, det är inte alls bra, då kan det bli värre och i värsta fall kommer man aldrig tillbaka och kan träna bra. Samma sak att träna om man är skadad någonstans. Det kan förstöra en ännu mer och tillslut bli en kronisk skada. Jag får nog strunta i löpning idag med.


Sedan har jag en liten till grej att berätta. Mamma gav mig Mando Diaos nya CD -skiva idag och den var signerad dessutom. Blev väldigt glad ska ni veta!! Detta gjorde mig också lite peppande att få en signerad skiva, av en av mina idolband. Bara att se skivomslaget gör mig väldigt peppad av liv. Glad, glad, glad är jag!





Presentation


Välkommen till min blogg Vita Spår.Bloggen handlar om längdskidåkning, men även om psykisk hälsa. Längdskidåkning är en sport som jag brinner för och jag vill gärna dela med mig av min glädje för den sporten. Träningsbloggen där jag tar er in i min värld!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards