Alla inlägg den 14 april 2014

Av Maria Dölhed - 14 april 2014 23:06

Det som inte dödar dig gör dig starkare- what doesn't kills you makes you stronger.

Ett ordspråk som jag verkligen tycker stämmer. Har du kämpat dig igenom något svårt. En tung period av sorg tillexempel, då är du en mycket starkare människa efter det. Det här ordspråket tar jag själv med mig. Jag ska bli så mycket starkare...



Av Maria Dölhed - 14 april 2014 12:53

Viljan- Du sätter gränsen vart jag ska stanna någonstans. Du kan sätta gränsen långt ner. Men även högst upp. Du kan få mig att stanna då det inte gör ont, men du kan också få mig att stanna när jag skrikit av smärta ett bra tag. Du är den som gör alla under här i världen. Du tolererar inga ursäkter. Du får det omöjliga att bli möjligt. Bara gå på och på och på är din melodi.



Vaknade idag med huvudvärk, ville inte gå upp och ville inte gå ut och springa. Men jag kände att jag måste om jag verkligen vill lyckas. Sagt och gjort tog jag mig i kragen, tog en Treo och viljan fick mig helt enkelt se till att jag gjorde detta idag. Hade inte alls lust, men drivkraften för TjejVasan nästa år, gjorde att jag verkligen skulle ut. Jag såg till att envisheten och viljan fixade träningspasset. 12 km löpning blev det. Det var strålande vackert väder, det blev mycket lättare då att ta sig igenom passet. Man blir lycklig av vårvädret.

Jag sprang till Hunån. Springbanan som är perfekt. En skogsväg som det är stigning på och som leder upp mot ett berg. Så nog var det hårt och jobbigt allt. Utsikten gör det inte sämre. Kunde se vindkraftverken i Äppelbo. Väldigt vackert med vindkraftverk är min åsikt. Så jag tog mig igenom trots att jag inte vara i särskilt form att vilja träna idag, så nu i efterhand är jag glad som gjorde det även fast jag var trött och oentusiastisk. Skönt att jag inte gav mig,hade känts riktigt surt om jag inte tagit mig till Hunån idag. Men viljan tog mig fram och tillbaka. Det är den jag ska tacka!


Viljan är extremt viktig, utan den, skulle ibland bara tröttheten ta över. För visst är man trött när man vaknar om man tränat hårt dagen innan. Men som försvinner så fort man tänker att det är det här som gör att man når sina mål och drömmar. Viljan är så otroligt viktig, vad det än handlar om. Den kan få en att göra så mycket och göra saker man aldrig trott man skulle ha klarat av. Den är en livsviktig!


Har man viljan klarar man allt. Det är sant. I stort sett kan du bli vad som helst, har du bara viljan och verkligen ger dig an uppgiften till fullo, då är du där. Kan bara säga att det är viljan som sätter gränsen. Finns inga ursäkter. Man kan träna även om man så skulle brutit benen eller armarna. Har man viljan att verkligen verkligen lyckas, då tar man sig förbi hindret!


   

Uppe vid Hunån. Soligt och fint!                                         Här är självaste Hunån! Solen gnistrar så fint i vattnet!


Presentation


Välkommen till min blogg Vita Spår.Bloggen handlar om längdskidåkning, men även om psykisk hälsa. Längdskidåkning är en sport som jag brinner för och jag vill gärna dela med mig av min glädje för den sporten. Träningsbloggen där jag tar er in i min värld!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards