Alla inlägg den 17 april 2014

Av Maria Dölhed - 17 april 2014 11:16

Igår körde jag ett riktigt hårt pass i gymmet på skolan. Maxade 30 kg på bänkpress.Inte det tyngsta direkt. Men jag är nöjd med det! Nu får jag träna så jag maxar 35 kg nästa gång.

Sedan blev det komplexövningar. Fick lära mig lite mer, hur man ska hålla kroppen då man gör en komplexövning. Jag skjunker ihop med axlarna. Men det är viktigt att man skjuter fram bröstet mycket. I

ntervallerna på löpbandet var jobbiga, man kände att man levde när man sprang dom.

Triceps och vadövningar blev det också. Vadövningarna är bra träning för diagonalåkningen. Man spänner fast ett band runt vaden och sparkar bakåt med vikter. Det blir som när man sparkar bakåt när man diagonalar. Övningen tränar också baksida lår. Det är svårt att förklara, när jag inte har några bilder av träningspasset. Men jag hoppas att förklaringen funkar.


Nu funderar jag. Det blåser så man nästan flyger iväg utomhus. Så vill nog inte springa idag. Kanske blir en vilodag, eller ett pass nere i mitt egna lilla gym. Lätt som en plätt kan man fixa sitt egna gym. Det funkar att träna enbart med sin egna kroppsvikt om man inte har några vikter eller maskiner. Så ibland kan det vara bra att veta, att man inte behöver dra till ett gym för att träna. Det går lika bra att träna hemma också. Snart kommer jag nog ha en roddmaskin nere i källaren. Min mamma beställde en, så då kan jag köra rodd hemma. Härligt!


Glad Påsk på er alla. Hade hoppats på ett finare väder denna Skärtorsdag, men man får hoppas att resten av långhelgen blir bättre.


 

Foto: bakgrunder.com






Presentation


Välkommen till min blogg Vita Spår.Bloggen handlar om längdskidåkning, men även om psykisk hälsa. Längdskidåkning är en sport som jag brinner för och jag vill gärna dela med mig av min glädje för den sporten. Träningsbloggen där jag tar er in i min värld!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards